Waardering FOCWA-magazine
Gaat u in dit tijdperk als branchevereniging nog met een magazine starten? Hebben leden wel een vakblad nodig als zij de noodzakelijke informatie voor het uitoefenen van hun vak gewoon van internet kunnen halen? Het antwoord is simpel: ja, een magazine is zeker nodig! Een magazine doet meer dan de benodigde vakinformatie leveren. Een magazine zorgt voor binding en interactie met de leden, voor vertrouwen en het creëert loyaliteit. Dit werd nogmaals bevestigd uit het lezersonderzoek welke FOCWA onlangs heeft uitgevoerd.
In 2017 heeft FOCWA Schadeherstel een magazine gelanceerd. Nu 3 jaar later heeft zij onderzocht hoe de leden dit magazine waarderen. Uit dit onderzoek kwam naar voren dat leden het magazine goed waarderen. De meeste respondenten geven aan dat zij het magazine waarderen omdat ze zo inzicht krijgen in de branche en bij hun mede-ondernemers. Met het magazine kan FOCWA ook de leden laten zien waar de vereniging zich mee bezighoudt en hoe het zich voor hen inzet.
De uitkomsten bieden de FOCWA de mogelijkheid om het magazine nog meer te finetunen naar de wensen van hun leden.
De tip die FOCWA mee wil geven is: Ga met uw achterban in gesprek en blijf dit doen. Via welk medium dan ook.