Nieuws

VHG Imagocampagne zakelijke markt

Hoe maak je de meerwaarde van een VHG-groenprofessional zichtbaar in de particuliere en zakelijke markt? De VHG-imagocampagne is van start gegaan. Met deze campagne wil Koninklijke Vereniging van Hoveniers en Groenvoorzieners (VHG) de meerwaarde van de groenprofessional zichtbaar maken bij het publiek. De Levende Tuin en het Levende Gebouw gelden daarvoor als basis: de VHG-groenprofessional is de specialist die bij uitstek kan adviseren en helpen om te vergroenen. Er zijn twee inspiratiefilms gemaakt voor de particuliere markt en een voor de zakelijke markt. Deze zijn te bekijken via de diverse social mediakanalen van VHG.

Campagnefilms
Alle campagnefilms staan op het YouTube-kanaal van de VHG.

Er is een filmpje gemaakt waarin groenprofessionals in actie zijn met het realiseren van een groene omgeving rondom een bedrijfsgebouw: het AFAS Experience Center in Leusden.

Het AFAS Experience Center is een mooi voorbeeld van een levend gebouw, met circa 10.000 m2 daktuin, een binnentuin en groene wanden. VHG groenambassadeur Miranda Spaan interviewt AFAS-oprichter Ton van der Veldt en de betrokken groenprofessionals erover.

Vanaf ontwerp ruimte voor groen
Van der Veldt vertelt dat groen vanaf het begin van het project een essentieel onderdeel van het ontwerp is geweest. Hij roept bedrijven op om meer aandacht te hebben voor groen en beleving. Want een groene werkomgeving heeft ook een positief effect op de medewerkers.

Binnen zes weken zijn er 1 miljoen views gerealiseerd en meer dan 7000 clicks behaald. De contentmix bestond uit drie inspiratiefilms (+/- 3min.), drie korte promo’s (+/- 15sec.), zes Levende Tuin videotips (+/- 30sec. snackable videocontent) en twaalf Levende Tuin fototips (organisch/betaalde advertenties).