Lanceringsdatum
2020
Frequentie
4x per jaar
De Vereniging Voor Credit Management (VVCM) behartigt de belangen van iedereen die binnen het credit management vak werkzaam is. De Credit Manager is hét onafhankelijke vakblad in Nederland op het gebied van credit management. En tevens officieel orgaan van de VVCM.
De vraag
Het magazine bevat praktijkgerichte artikelen en interviews over actuele thema’s en trends in het vakgebied. Het vakblad heeft een goede reputatie en is een integraal onderdeel van VVCM strategie voor kennisdeling. Het is altijd in eigen beheer uitgegeven, voor en door leden, met een eindredacteur en vormgever die aan de wieg van het blad staan. Het landschap van gedrukte media veranderd en traditionele adverteerders migreren nu vaak naar online modellen. Vrijwilligers zijn moeilijker te vinden en het uitgeven van het blad legt een belangrijk beslag op de beschikbare tijd van het secretariaat. De VVCM heeft niet langer de middelen om de kosten te financieren. De vraag aan Elma is of zij hier een rol in kunnen vervullen.
De oplossing
In Elma Media hebben ze een partner gevonden die het risico bij de vereniging weghaalt en de continuïteit kan garanderen. Daarnaast kunnen ze adverteerders en andere partners crossmediale mogelijkheden bieden binnen het VVCM platform. Denk hierbij aan een banner of een white paper op de VVCM homepage, branded content via de sociale netwerken of een directe mailing aan het ledenbestand.
Het resultaat
Elma is al jaren mediapartner voor branche- en beroepsverenigingen en neemt ook voor de VVCM diverse onderdelen voor haar rekening zodat het vakblad De Credit Manager op een rendabele wijze uitgegeven kan worden.
Lees hier meer over de samenwerking.