VNV

Lanceringsdatum

januari 2024

Frequentie

4x per jaar

De VNV is de branchevereniging voor de visspecialisten, zowel voor de ondernemers met een winkel als voor hen die ambulant werken op markten of vaste standplaatsen. Zo’n 60% van de doelgroep is aangesloten bij de VNV.

De vraag

Zoals in veel sectoren kampen de visspecialisten ook met de uitdagingen van stijgende kosten voor lonen, huren, grondstoffen en energie. Daarnaast hebben de ondernemers te kampen met personeelstekorten. De VNV heeft adviseurs die de leden helpen om meer rendement uit de winkel/ kraam te halen en samen te zoeken naar mogelijkheden om efficiënter te werken (door middel van de zgn. VISscan).

Via de verschillende kanalen informeren en inspireert de VNV visspecialisten over verschillende onderwerpen op het gebied van ondernemerschap, werkgeverschap en vakmanschap. Dat doen zij via de recent vernieuwde website, een tweewekelijkse digitale nieuwsbrief en social media als LinkedIn en Facebook.

En sinds dit jaar via het magazine De Visspecialist, dat samen met Elma wordt uitgegeven. Tot en met vorig jaar verzorgde de VNV twee keer per jaar haar magazine in eigen beheer, één voor de leden, en een tweede voor de gehele sector. Vanaf 2024 gaat zij samen met Elma vier keer per jaar een magazine uitgeven voor de gehele sector.

De oplossing

De VNV heeft gekozen voor Elma als mediapartner om verschillende redenen. De VNV werkt sinds enige jaren samen met de KNS (de branchevereniging voor de slagers) op het gebied van ledencommunicatie. Via de KNS is de VNV ook in contact gekomen met Elma, omdat de KNS ook Elma als mediapartner heeft. Na een paar open gesprekken is de VNV ervan overtuigd dat Elma ook voor haar de juiste mediapartner is. Elma denkt mee in specifieke uitdagingen, is professioneel en voor ongeveer hetzelfde budget is de VNV nu in staat om vier keer per jaar via De Visspecialist met haar achterban te communiceren.

Het resultaat

Verder inspireert Elma de VNV met nieuwe middelen. Met haar ervaring in de wereld van brancheverenigingen weet Elma wat de vereniging beweegt en waar uitdagingen liggen. De VNV heeft inmiddels ook besloten om in zee te gaan met de Elma EPublisher. Een app waarop de artikelen uit het magazine leesbaar op de telefoon kunnen worden overgenomen, waarop de publicaties van de website worden overgenomen en evt. links naar andere websites gemaakt kunnen worden. Hiermee kunnen de lezers niet alleen dagelijks het laatste nieuws lezen, maar ook het vakblad. Het is uniek dat dit in een app is gecombineerd.

Kortom, de VNV is blij met haar keuze voor Elma als meedenkend en inspirerend partner die haar als branchevereniging verder helpt in de communicatie naar de achterban.