Leden van de Koninklijke Metaalunie zijn MKB-ondernemers die zich toeleggen op het vervaardigen, repareren en onderhouden van metaalgerelateerde producten die essentieel zijn voor diverse aspecten van ons dagelijks leven, zoals reizen, voeding, landbouw, transport en bouw.
In hun werk leveren ze zowel innovatieve producten als onmisbare alledaagse goederen die op een slimme, kosteneffectieve en efficiënte wijze worden geproduceerd en onderhouden. Voorbeelden hiervan zijn trapliften voor ouderen, leidingen, landbouwmachines en onderdelen voor auto’s, schepen en windmolens. Samen vormen zij de MKB-maakindustrie.
Uitdaging
De Metaalunie had behoefte aan een proactieve en meedenkende (kennis)partner op het gebied van media. Ze zochten ondersteuning voor diverse aspecten van hun publicatie Metaal+Techniek, waaronder redactie, vormgeving, productie, verspreiding en het opstellen van een acquisitieplan.
Oplossing
Ons salesteam zet zich volledig in om het magazine van de Metaalunie nieuw commercieel leven in te blazen. We hebben gespecialiseerde communicatie-adviseurs ingezet, die uitstekend op de hoogte zijn welke toeleveranciers in contact staan met de leden van de Metaalunie. Hierdoor zien we de mogelijkheid om een nieuwe adverteerders aan Metaal+Techniek te binden.
Resultaat
Metaal+Techniek is een gewaardeerd vakblad van de Koninklijke Metaalunie en wordt breed erkend als autoriteit binnen de mkb-maakindustrie. Het tijdschrift wordt gekenmerkt door betrouwbaarheid en kwaliteit, en het richt zich op ondernemerschap en techniek in de mkb-maakindustrie. Dankzij het bieden van een platform aan adverteerders zorgen we voor extra inkomsten, waardoor we het magazine nog sterker kunnen positioneren.