Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) is de enige branchevereniging voor de ambachtelijke slager in Nederland. Zij werken aan een professionele en toekomstbestendige slagersbranche waarin de slager succesvol kan zijn als ondernemer, werkgever en vakman.
Uitdaging
De uitdaging van de KNS is om haar leden te binden en te inspireren op diverse pijlers, om zichtbaar te zijn én te laten zien waar de KNS voor staat.
Oplossing
Om aan de leden de toegevoegde waarde van een branchevereniging te benadrukken en om de pijlers ‘ondernemerschap, werkgeverschap en vakmanschap’ zichtbaar te maken, heeft Elma Media het KNS ledenblad De Slager gerestyled. De Slager is al heel lang het ledenblad van de KNS en kent een aantal vaste elementen die in ere mochten blijven, want de branche herkent zich in bepaalde kleuren en beelden. Zonder al deze ingrediënten opzij te schuiven, heeft Elma Media een moderne en stoere versie van De Slager weten neer te zetten. We hebben de uitgave gerestyled en zorgen ervoor dat dit stramien in de vervolgedities wordt doorvertaald.
Resultaat
Een mooie samenwerking! Waarbij niet alleen naar een printuitgave werd gekeken, maar ook naar de totale communicatiestrategie. Daarnaast verzorgt Elma Media o.a. de exploitatie van zowel het vakblad De Slager als de digitale nieuwsbrief om op die manier de media crossmediaal en rendabel uit te kunnen brengen.