BNI is de Beroepsvereniging van Nederlandse Interieurarchitecten.
Uitdaging
Al sinds 1998 werkt Elma Media samen en met de BNI. We hebben diverse communicatiemiddelen gerealiseerd in verschillende vormen: van een handige app tot een verenigingsmagazine. Aan ons werd de vraag gesteld om mee te werken aan een nieuw magazine dat vanuit de AINB (de Belgische collega van de BNI) en de BNI gezamenlijk wordt gelanceerd om beide verenigingen bij elkaar te brengen. De wens: leden verrassen met een gloednieuw magazine met een hoger journalistiek niveau en een groter bereik.
Oplossing
Naast de overige informatieverstrekking vanuit de AiNB en de BNI (website, nieuwsbrief, social media en mailings) is het magazine – genaamd NOOK – bedoeld om vakinhoudelijk diepgang te bieden. Zowel Belgische als Nederlandse interieurarchitecten kunnen zich herkennen in het blad. We hebben geadviseerd hoe de verenigingen NOOK onderdeel kunnen laten uitmaken van hun totale communicatiestrategie. Het blad is vier keer per jaar een cadeautje aan de leden en werkt daarnaast als het visitekaartje van de verenigingen naar buiten toe. Wij verzorgen de opmaak, productie en van de crossmediale communicatie, zowel van de AINB als de BNI. Ook maakten wij een op maat acquisitieplan en een exploitatiebegroting.
Resultaat
De leden – interieurarchitecten uit Nederland en België – vormen een gevarieerde groep professionals: van eenmanszaken tot grote architectenbureaus en van zakelijk tot particulier. Zij zijn zeer content met het magazine vanwege de prachtige opmaak en de goede, inhoudelijke en vooral inspirerende verhalen. Er zijn inmiddels heel wat prachtige edities uitgekomen waarbij Elma Media ook de toeleveranciers een podium weet te geven. Wij kunnen NOOK op een rendabele manier uitbrengen door de inzet van ons salesteam met gespecialiseerde communicatieadviseurs. Ons salesteam verbindt b2b-ondernemingen met de leden van de BNI en de AINB.