ANKO

De ondernemende kappers van Nederland hebben zich verenigd in de ANKO.


Uitdaging

De ANKO wilde zich steviger positioneren en haar toegevoegde waarde aan de leden beter kenbaar maken. De eerste stap die zij wilde zetten, was het magazine integreren in hun crossmediale communicatiestrategie.

Oplossing

In juni 2017 viel de eerste, vernieuwde editie van ANKO Kapperszaken op de mat van 10.000 ondernemende kappers. Het ondernemersmagazine van de branchevereniging voor kappers heeft z’n titel behouden, maar is verder grondig door de wasstraat gegaan. We hebben de bladformule totaal vernieuwd en de look&feel daarop afgestemd. Het magazine heeft een ware make-over ondergaan. Inhoudelijk wordt er nu vooral gefocust op ondernemersverhalen, maar ook op onderwerpen als marketing, collectieve belangenbehartiging, salonconcepten en consumentengedrag. We verzorgen de volledige redactie, fotografie, vormgeving en coördinatie en productie van het magazine.

Resultaat

Het magazine wordt ontzettend positief gewaardeerd onder de leden. Het is een belangrijk communicatiemiddel om de leden te bereiken en te inspireren. Om de levensduur van de content te verlengen, heeft Elma Media ook een online platform gelanceerd waar men alle artikelen kan terugvinden en kan zoeken op specifieke onderwerpen. Om de kosten voor de communicatiemiddelen financieel te drukken, bieden wij de toeleveranciers een waardevol platform aan. Samen met de adverteerder wordt er een effectieve en crossmediale campagne ontwikkeld om op het juiste moment onder de aandacht te komen bij hun doelgroep.

Recente projecten

Wilt u ook advies?