NBA start tweede deel mkb-campagne
De NBA is gestart met het tweede deel van de mkb-campagne ‘Nederland rekent op zijn accountants’. Hiermee wil de beroepsorganisatie laten zien dat accountants een belangrijke rol spelen bij allerlei actuele thema’s, zoals duurzaamheid en ondernemen na een pandemie. De campagne richt zich specifiek op mkb-ondernemers.
In de campagne wijst de NBA erop dat accountants een adviserende rol kunnen spelen bij dilemma’s waarmee veel mkb-ondernemers worstelen, zoals cybersecurity, financiering of wanneer er dreigende continuïteitsproblemen spelen.
“Spreek je je pensioen aan, neem je een tweede hypotheek of sluit je je bedrijf? Een afweging die nogal wat emoties met zich meebrengt”, zegt NBA-voorzitter Kris Douma. “Dan is het fijn als je een sparringpartner hebt van buiten de onderneming. Ook als het gaat om automatisering van werkzaamheden kan een accountant meedenken. Of als je je afvraagt hoe je ervoor zorgt dat je bedrijf ook van waarde is, als jij niet meer in het bedrijf actief bent.”
Volgens Douma zit de meerwaarde van de accountant vooral in de kennis die hij heeft van een bedrijf en het inzicht dat hij heeft van de markt en andere ondernemingen. “Daardoor kan hij inschatten waar kansen voor het betreffende bedrijf liggen.”
Checklist
Vorig jaar bracht de NBA de meerwaarde van de accountant al onder de aandacht door de campagne ‘Nederland rekent op zijn accountants’. In de tweede fase van deze campagne (wederom in samenwerking met Elma Media) brengt de NBA nieuwe ondernemersverhalen en video’s over actuele thema’s onder de aandacht.
Bron: NBA