Nieuws

Ledenwerving tijdens Corona

Het werven van nieuwe leden speelt bij iedere vereniging een grote rol en is een proces dat eigenlijk altijd doorgaat. Bent u volop aan het nadenken hoe u de ledenwerving in deze Coronatijden aanpakt? Wij geven u enkele kant en klare tips.

  • Out of the box
    Draai de ledenwerving om en bedenk wat een potentieel lid nodig heeft. Wat kan de vereniging het nieuwe lid bieden?
  • Pakkende boodschap
    Denk na over een pakkende boodschap. Deze is belangrijk om potentiële leden te vinden en te bereiken.
  • Denk na over uw Unique Selling Point
    Laat zien wat uw vereniging onderscheidend maakt, wat de meerwaarde is en wat de vereniging uniek maakt.
    Communiceer de resultaten die u heeft bereikt in politiek Den Haag; bundeling van krachten vergroot de invloed.
    En stel naar aanleiding van wetswijzigingen handvatten en tools beschikbaar voor uw leden.
  • Leden werven leden
    Schakel uw leden in bij de ledenwerving. Zij vinden het fijn om hun vereniging te helpen. Ze kunnen artikelen verspreiden via Social Media en branchegenoten uitnodigen. Laat uw toegevoegde waarde zien door een voorbeeld, een ‘best practice’ van een van uw leden.
  • Zichtbaarheid
    Maak de vereniging zichtbaar in de media. Breng de pers op de hoogte van nieuws en activiteiten. Zet Social Media in voor het delen van nieuws of als u uw online netwerk wilt vergroten. Daarnaast kunt u uw doelgroep bereiken door een pakkende boodschap te verspreiden door middel van Social Media advertising.
  • Gelijkgestemden
    Laat u ook inspireren door andere verenigingen. Wissel kennis uit met verenigingen die hier voor openstaan. Of vraag om advies bij Elma Media.

Een goede ledenwervingsactie bestaat uit een reeks van wervende, doelgerichte activiteiten. Het succes van de werving zit hem daarnaast in de follow-up stappen na de activiteit.