KNB valt in de prijzen met reclamecampagne
De Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) heeft een bronzen AMMA Award gewonnen met de campagne ‘Hé notaris vertaal ‘s‘ van notaris.nl. Twee jaar geleden sleepte de beroepsorganisatie nog de Grand Prix Content Marketing-award in de wacht met de socialmediacampagne #NotarisTaalZonderOmhaal.
De KNB heeft de bronzen AMMA Award gewonnen in de categorie ‘Best smart impact‘, bedoeld voor merken die een onderscheidende en slimme strategie hebben ingezet voor een kleinere campagne met een klein budget. De AMMA Awards zijn bedoeld voor de beste campagnes, opvallendste concepten en grootste talenten, en worden uitgereikt door de MWG – de branchevereniging voor commerciële communicatie.
De prijswinnende campagne ‘Hé notaris vertaal ‘s‘ startte vorig jaar november. Op de KNB-website notaris.nl kunnen notariële termen eenvoudig worden vertaald naar ‘gewonemensentaal’.
Klare notaristaal
Hiermee speelt de KNB in op een probleem dat al langer speelt in het notariaat: cliënten wensen klare notaristaal in plaats van hen ondoorgrondelijk juridisch jargon. Eerder bracht de Osse notaris Barbara van Kampen om die reden een boek uit waarin notariële teksten naar infographics zijn vertaald.
Ook de KNB trachtte in het verleden al de notaristaal toegankelijker te maken met de socialmediacampagne #NotarisTaalZonderOmhaal. Op Facebook en Instagram werd lastige notariële terminologie op ludieke wijze verklaard. Ook konden bierviltjes, posters en stickers worden besteld met daarop begrijpelijke juridische termen.
Met deze actie viel de KNB eveneens in de prijzen. De awards worden uitgereikt aan de beste contentmarketingcases en -producties in Nederland en België.
Bron: KNB