Nieuws

bni’s NOOK draagt bij aan de verenigingsexperience

De bni is de Beroepsvereniging van Nederlandse Interieurarchitecten. De vereniging ondersteunt, stimuleert en promoot Nederlandse interieurarchitecten. Een bni-interieurarchitect is een professional. De vereniging heeft naast interieurarchitecten en architecten die de titel mogen gebruiken ook interieurontwerpers en studenten als lid. De vereniging is geëvolueerd van een beschermde groep naar een meer open beroepsvereniging.

Om de leden te informeren over de ontwikkelingen in het vak, het laatste nieuws, hen uit te nodigen voor events, hen te inspireren en om kennis te delen maakt bni gebruik van de bni ledenmail. Naar leden en iedereen die hen en het vak volgt communiceren zij middels een maandelijkse nieuwsbrief. 

In 2018 is er een nieuwe koers ingeslagen met het magazine van de vereniging. Het voormalige bni blad Intern had een ledengerichte interne focus met vaknieuws. Om een hoogwaardig kwalitatief magazine te maken wat zich kan meten met inspirerende vakliteratuur, is gekozen voor een samenwerking tussen de Nederlandse en Belgische beroepsvereniging. Hieruit is het nieuwe magazine NOOK ontstaan. Het magazine komt uit in Nederland en België. Om het zowel voor Wallonen als Nederlanders en Vlamingen en de vele Engelstalige studenten en vakgenoten leesbaar te houden is gekozen voor een Engelstalig magazine. 

Ieder kwartaal verrast bni de leden, abonnees en relaties met NOOK; een magazine van minimaal 64 tot soms wel 80 pagina’s. Er wordt veel tijd aan redactie (alle content vergaren ze zelf) en art direction, wat wordt gewaardeerd door de lezers. “Het lukt onze hoofdredacteur om, door de hoge journalistieke kwaliteit van de verhalen en de uitstraling van het blad, toonaangevende interieurarchitecten en smaakmakers van de toekomst te interviewen en hen te vragen naar hun drijfveren en motivaties achter hun ontwerpen. Daarnaast zit het blad vol met ‘eye-candy’, visueel aantrekkelijk en intrigerende interieur beelden. Deze kwaliteit van NOOK draagt bij aan de positionering van de vereniging”, aldus Evaline Kruyssen, community manager bni. 

“Als NOOK uitkomt organiseren we sinds 2022 een NOOK Live op een locatie passend in het thema. Voordat het magazine uitkomt maken we een teaserfilmpje om mensen nieuwsgierig en vast ‘lekker’ te maken voor de inhoud. En soms organiseren we een speciaal event in het verlengde van het thema nummer. Zo was er in het verlengde van NOOK Stairs een ‘trappentour’. Hiermee is NOOK voor ons naast alles wat wij doen als club een brand experience die bijdraagt aan de doelstelling voor bni als levendige vereniging”.